Alles omtrent de Cyphotilapia en de varianten
  • Brigges  

• Nieuw lid
    • Voornaam: Brigitte
  • Bericht opties  

• Geplaatst op: do 21 aug, 2008 18:31
Afbeelding

Hoi,
ik ben nieuw op dit forum. Ik heb enige tijd geleden door toeval een Frontosa in mijn bezit gekregen en ben mij daardoor steeds meer gaan interesseren voor deze prachtige soort. Daar er zoveel kennis op dit forum zit, zal een van jullie mij vast wel kunnen vertellen welke variant dit is (zie foto, als het tenminste gelukt is deze te plaatsen??). Ik dacht zelf aan de Blue Mpimbwe. De vis is rond de 20 centimeter en volgens mij is het een man. Alvast bedankt en ik hoor het wel,

Mensen sorry voor het verkeerd plaatsen, misschien is het nu gelukt met photobucket. Bedankt voor de tip!! Ik weet nog niet precies hoe ik alles bij de juiste onderwerpen krijg, maar dat zal met de tijd wel komen. Jeroen bedankt voor het verplaatsen.

gr Brigitte

• Laurette  

• Webmaster
    • Voornaam: Laurette
  • Bericht opties  

• Geplaatst op: do 21 aug, 2008 18:42
Hoi Brigitte, Ik heb eerst even je topic verplaatst naar het goede onderdeel op het forum.
Het is helaas niet gelukt met de foto te plaatsen. Om foto's zichtbaar te krijgen moet je ze eerst ergens anders op internet uploaden. Dit kan bv op http://www.photobucket.com. Hier kun je (gratis) een album aanmaken en zo veel foto's plaatsen als je wilt.
Vandaar uit kun je dan een link plaatsen op dit forum. Omdat foto's heel veel ruimte innemen hebben we besloten om uploaden via het forum niet mogelijk te maken, dit neemt namelijk ook weer veel van de snelheid weg.

Mocht je er niet uitkomen mag je me de foto ook mailen dan plaats ik hem even voor je.
Hier (klik klik) staat uitleg hoe dit alles te doen.
MOPAMPA CYPHOTILAPIAFRONTOSACYPHOTILAPIAGIBBEROSACYPHOTILAPIASP"NORTH"

• Jeroen  

• moderator
    • Voornaam: Jeroen
  • Bericht opties  

• Geplaatst op: do 21 aug, 2008 18:44
Welkom hier Brigitte, en als je de raad van Laurette opvolgt met Photobucket komt het helemaal goed!

• Marco  

• Forum gestoord
    • Voornaam: Marco
  • Bericht opties  

• Geplaatst op: do 21 aug, 2008 19:53
Brigitte,

op het eerste gezicht een mooie Blue Mpimbwe man.

Welkom overigens op het Forum!
Cyphophilus, Marco
Cyphotilapia Gibberosa Blue Zaire Kapampa W/C (1/5) en F1 (6 stuks)

Kijk ook eens op http://www.cyphophilus.eu

• Randy  

• Forum gestoord
    • Voornaam: Randy
  • Bericht opties  

• Geplaatst op: do 21 aug, 2008 20:02
volgens mij ook een mpimbwe.
Greets Randy

• Laurette  

• Webmaster
  • Bericht opties  

• Geplaatst op: do 21 aug, 2008 21:14
Mijn eerste indruk gaat ook naar Mpimbwe, in ieder geval dus een Tanzania variant.
Wel een mooie vis trouwens. Ben je ook van plan om meerdere frontosa's te gaan houden?

Gewoon veel foto's plaatsen op het forum en eventueel vragen stellen, leer je vanzelf hoe alles werkt UP;

• tonka  

• Over actief lid
    • Voornaam: chris
  • Bericht opties  

• Geplaatst op: do 21 aug, 2008 21:54
Er wordt gezegd dat het een man is, maar gezien de korte vinnen lijkt het toch meer een vrouw?
Cyphotilapia Gibberosa Zambia Chaitika 1/6
Lepidiolamprologus Kendalli 1/1
Altolamprologus compressiceps 2/1
Gnathochromis Permaxillaris 1/0

• Brigges  

• Nieuw lid
    • Voornaam: Brigitte
  • Bericht opties  

• Geplaatst op: do 21 aug, 2008 22:49
Hi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. We zijn zeker van plan om meer Frontosa's te gaan houden, hebben voor deze vis speciaal een 2 meter bak aangeschaft, waar we bijna mee klaar zijn.
Dit exemplaar zwemt nu nog rond in mijn Malawi bak, niet echt lekker voor hem/haar.
Maar ik wil niet in het wilde weg zomaar een paar vissen in de nieuwe bak gooien, wil zeker weten dat ik de goede soort er bijzet.
Blijkbaar is het erg moeilijk om aan mooie Bleu Mpimbwe te komen, heeft iemand nog sugesties of iets moois te koop?

• Laurette  

• Webmaster
  • Bericht opties  

• Geplaatst op: do 21 aug, 2008 23:15
Dat noem ik nu een goede start. Goed dat je eerst zoekt en nadenkt voor wat bij te kopen UP; .
Een 2 meter aquarium is een mooie maat om een groep frontosa's in te houden.

Mpimbwe's is momenteel inderdaad moeilijker aan te komen. Je hebt eigenlijk ook net pech en net te laat. Zowel Marco en ik hebben net de groepen Mpimbwe's verkocht dus die zitten al weer bij nieuwe eigenaars.
Momenteel word er dacht ik ook verder niks aangeboden aan volwassen Mpimbwe's.
Ik weet niet wat je budget is om uit te geven voor vissen maar anders kan ik wel is informeren voor je voor volwassen wildvang vissen rechtstreeks uit africa geexporteerd, maar hier zit vaak wel een hogere prijs aanvast als dat je ze via particulier koopt. Ook komt daar nog is bij dat waar ze vroeger de Mpimbwe's vingen nu bijna niks meer word gevangen. Er word dus ook weinig aan "nieuw bloed" ingevoerd in nederland. En anders moet je aan jonge vissen gaan denken.

• Marc  

• Forum verslaafd
    • Voornaam: Marc
  • Bericht opties  

• Geplaatst op: vr 22 aug, 2008 15:05
tonka schreef:Er wordt gezegd dat het een man is, maar gezien de korte vinnen lijkt het toch meer een vrouw?

dat is ook mijn idee...
Marc